Nu när jag blivit tonåring :PppPp

Okej, jag känner mig som värsta asseriösa bloggerskan nu, som lägger upp tips hahahahaha, gayyyyyyyyy. Anyway, idag testade jag en egengjord ansiktsmask. Har rätt slät hy, men har massa fula märken och ärr kvar efter gamla finnar och prickisar. Hittade ett tips på en blandning som bleker ärren.
Det var superenkelt och min hy känns len som en barnrumpa hihi.
 
Före:
 
Efter:
INTE MENINGEN ATT SE UT SOM EN MODELL,
SORRY FOR BEING FABOLOUS, SHIT HAPPENS!!!
 
Jag vet inte ifall ni ser någon skillnad, jag tycker iallafall jag ser mycket fräschare ut på den andra bilden. Kanske bara är inbillning.
 
Superfräscht, jag vet. Men det luktar gott :-)
 
Rörde ihop mjöl, mjölk och lite citron till en smet och kletade på det med en pensel i hela ansiktet. Hade kvar det i 20 minuter, så det hann stelna, sedan tvättade jag bort det med varmt vatten. Det stod att man skulle göra den här proceduren tre dagar i streck, varannan vecka, för att ärren skulle försvinna helt. Sedan beror det självklart på hur mörka ärren är. Jag stod dessutom med ansiktet över kokande vatten i ca 10 minuter för att ånga och öppna upp porerna. Kanske lite onödigt för att få bort ärr, men skönt hehe, lajk a bastu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0