Sms typer

Hittade en länk på facebook jag tyckte var såå kul. Handlar om olika sorters "sms:are". Det roliga var att jag kände igen många av mina kompisar i de olika typerna. Klicka HÄR för att komma till länken.
 Har verkligen en kompis av varje sort. Keyvan är Smiley-missbrukaren, skickar gris emojis när jag frågar någonting. Ylva är helt klart Snabb-smsarn, TROTS att hon är i USA, Simon är ju en typisk, jobbig Segjävel, som man vill döda när han aldrig svarar - och när han väl gör det, så är det i 90 % av fallen "ok". My loving boyfriend. Författaren stämmer delvis in på mig, har märkt att jag alltid svarar mycket längre än de jag skriver till. Kanske bara inte kan uttrycka mig kort. Hetsarn. Helt. Klart. Jag. Slarvern, TOVE med stora bokstäver. Så lat, orkar aldrig rätta sina stavfel, så hälften av det hon skriver makear no sense. Och så Sms-hataren... den är svår. Har inte känt Samuel så himla länge, men jag har märkt att varje gång jag ställer en fråga, som kräver lite längre svar, så ringer han. Så ja. Samuel.
Men den jag stämde in på måste ändå varit den bästa. Skrattade högt när jag läste, det är så typiskt, exakt, mitt i prick jag. Wonderful.
 
5. Hetsarn:
Hetsarn är otåligast i världen och tycker att när hen är på sms-humör så ska alla vara på alerten och svara inom max 2 sekunder. Annars blir det smstortyr med ca ett pling i sekunden och ett ord per meddelande. ”Hej”, ”Vad”, ”Gör”, ”Du”, ”Hallååååå”, ”Sluta”, ”Va”, ”En”, ”Sån”, ”Segjävel”, ”!!!”.
Det mest irriterande med Hetsarn är att denne själv kan vara Segjävlarnas Mamma när en själv vill ha svar. Så jävla irriterande.
 
Det roliga är att när andra människor skriver hetsigt till mig, blir jag så. irriterad. När jag själv inte är på det humöret dvs. Love myself.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0