En typisk matdag

Jag tänkte visa hur jag äter nästan varje dag. Måltiderna skiljer sig, men det är nästan alltid samma innehåll. Jag försöker äta var tredje timme så jag hela tiden håller igång förbränningen. Så det blir en del måltider per dag. Eftersom jag äter Ritalin (piller för min ADHD) har jag sällan någon aptit. Mår snarare väldigt illa när jag ser eller känner lukten av mat (vanlig biverkning av medicinen). Jag äter såklart ändå, men inte i lika stora mängder som jag vanligtvis skulle klara av. Men att jag inte har någon aptit betyder inte att jag inte är hungrig. Eftersom jag äter så lite blir jag hungrig ganska fort, därför passar det bra att jag äter så många måltider som jag gör.
 
Frukost:
Alltid 2 knäckemackor med antingen salami eller kalkon. Knäckebröd och banan är de kolhydrater jag "fuskar" med varje dag.
 
Lunch:
Proteiner och grönsaker består mina luncher av. Blomkål eller broccoli med kyckling är det vanligaste.
 
Mellanmål:
På bilden har vi kvarg med rivet äpple. Sällan jag äter någonting med proteinpulver till mellanmål, här vill jag bara få i mig någonting som verkligen mättar så jag orkar träna, vilket jag ofta gör mellan den här måltiden och middagen. Blir ofta naturell kvarg med någon frukt i.
 
Middag:
Ser likadan ut som mina luncher. Protein och grönsaker. Sällan några feta såser till.
 
Kvällsmål:
För mig är nog den här den viktigaste måltiden på hela dagen. Eftersom mina tabletter slutar verka ungefär efter middagen är det då jag får tillbaka min aptit och jag blir riktigt hungrig. Och jag tror vi alla vet hur hopplöst det är att försöka sova med en hungrig mage. Den här är nog också den godaste måltiden under dagen, därför ser jag alltid fram emot kvällen då jag med god aptit får äta min älskade kaseinpudding. Den innehåller alltid kasein, mjölk, naturell kvarg och banan. Resten av innehållet varierar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0