Bra & Dålig nyhet

Jag har en bra och en dålig nyhet för er idag. Den dåliga nyheten är att jag inte känner någonting i mina axlar. Är det något fel på mig? Jag blir ledsen alltså på riktigt.
Och nej. Jag gör inte fel. Jag vet hur man tränar axlar. I början var det svårt att få kontakt med axlarna men efter två år tror jag att jag vet ganska bra var det ska kännas. Men det är väl så det är. En del får inte träningsvärk överhuvudtaget. Känner en del som aldrig får värk i biceps till exempel. Mina axlar vill inte ta ont. Får lära mig inse att jag inte kan göra någonting åt det.
Den bra nyheten är att förra veckans armpass gick utan några som helst problem. Ni som sett mina vloggar eller ni som bara nån gång har pratat med mig de senaste 4 månaderna haha vet att jag länge haft problem med att träna biceps. Det sticker till i hela muskeln och jag har några gånger tillochmed tappat vikterna för att sticket känts så "starkt".
Men de senaste 3 armpassen har gått hyfsat bra. Det enda jag inte klarat av har varit curls med stång. Men mitt senaste pass. Var. Underbart. Det var nästan som vanligt, stack bara till lite svagt 2-3 gånger. Men det är så skumt. Hur det här bara kom, höll i sig ett halvår och sedan försvinner det (förhoppningsvis) bara helt, utan att jag gjort någonting speciellt?
Jag är hursomhelst superglad och lämnade gymmet med ett stort leende på läpparna. Kändes fantastiskt. Håll tummarna för att det håller i sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0