Mitt nya liv

Hej.
Jag tänkte i det här inlägget skriva lite om min kost och träning.
Jag har länge velat bli "fit", men aldrig riktigt haft den tid som krävs för att nå mina mål. Jag har många gånger hört att: "om du verkligen vill det, så hittar du tid". Och så kanske det har varit. Jag har velat det väldigt mycket, men inte mer än att gå ut med hyfsade betyg. De här fyra senaste åren har jag prioriterat mitt skolarbete mer än någonting annat. Jag med min ADHD pluggar mycket mer än de flesta gör, ändå får jag lika bra, om inte sämre betyg. Förra terminen pluggade och jobbade jag på min lediga tid. Hade jag tid över spenderade jag den tiden med min pojkvän och mina vänner. 
Anledningen till att jag inte tagit min träning på största allvar förens nu, är just det. Jag har inte haft tid. Men nu har jag det. Allt mitt liv kretsar kring är högskoleprovet och träning. Och det känns helt fantastiskt.
Det senaste halvåret har jag nästan låtit mig själv slarva med träning och kost eftersom jag visste att efter sommaren - då tar jag igen allt jag förlorat och mycket mer. 
Just nu styrketränar jag 6 dagar i veckan. De här två senaste veckorna har jag konditionstränat 4 gånger i veckan. Tanken är att jag ska träna kondition 5-6 gånger i veckan. Jag vill trappa upp nu i början, så jag inte skadar mig det första jag gör. Hittills har det gått bra med disciplinen. Jag har knappt haft någon dag då jag verkligen inte orkat, utan motivationen har varit på topp. Så lär det väl inte alltid vara, men jag tror att bara jag tar mig igenom den här första månaden, så blir allting mycket lättare ganska fort.
Sedan har vi det här med kosten. Som jag sa i en av mina helgvloggar så äter jag inte längre kolhydrater. Anledningen till varför jag valde bort dem är helt enkelt för att jag tycker de är onödiga. Det enda som påverkas är aptiten - jag blir inte lika mätt. Jag har samma energi som innan och känner mig tillochmed piggare nu. 
Men tillbaka till träningen. Någonting som verkligen höjt min motivation är att jag redan ser resultat. Ni måste tro att jag är helt knäpp, men jag ser faktiskt skillnad på min mage. Mina rutor är tydligare nu än de var för två veckor sedan och magen känns helt enkelt lite mindre. Jag har dessutom gått ner 1,5 kg, vilket är helt otroligt då det var längesedan jag gick ner i vikt.
Ni tycker säkert jag är jättelöjlig som skriver ett långt inlägg om hur seriöst allting är efter bara två veckor, men ja vet att det kommer hålla i sig. Jag har aldrig varit så bestämd på någonting i hela mitt liv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0