Sjuksköterska eller läkare?

Fråga:
Hej Amanda! Jättekul att du ska börja på sjuksköterskelinjen, lycka till! Undrande bara om det inte var läkarlinjen som du ville börja på? Hursomhelst båda utbildningarna är asbra!
 
Svar:
Hej!
Tack snälla du! Jo precis, min stora dröm är att en dag bli läkare. Men eftersom varken mina betyg eller resultat på högskoleprovet för tillfället inte räcker till för att komma in på läkarlinjen tänker jag att jag börjar med att läsa till sjuksköterska. På så sätt blir det att jag automatiskt "pluggar" till högskoleprovet genom att läsa komplicerade texter både på svenska och engelska. Tänker skriva högskoleprovet varje termin och blir det så att jag får ett tillräckligt bra resultat för läkarlinjen så byter jag förstås. 
Genom att läsa till sjuksköterska får jag dessutom ett litet försprång i kunskap när jag väl kommer in på läkarlinjen.
Sedan vill jag såklart läsa sjuksköterska för att jag tycker människokroppen är otroligt intressant. Jag är säker på att jag kommer tycka det är hur kul som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0