bästa tiden i mitt liv

jossan om todayyyyy

kan du berätta om spanien? varför ni flyttade dit,när osv?
berätta allt snälla för jag älskar spanien:)
vart ispanien ni bodde osv?

älskar din blogg:)

 

tack! först och främst:)

 

jo, alltså jag vet inte riktigt just varför vi flyttade dit. det var väl bara för att komma bort antar jag. har ingen aning faktiskt, jag var rätt liten då, så ja. kommer inte ihåg sådär jätte mycket heller, men vet att jag var 2 år när vi flyttade dit. det var tänkt, från början att vi skulle bo där föralltid, men det hände massa grejer med pappas restaurang som han ägde då, så vi var tvungna att flytta tillbaka. vilket egentligen är rätt synd. jag menar, tänk att faktiskt BO där .. på riktigt. galet. men när jag var liten, så bodde vi i ett hus, som vi hyrde av nåra, högt uppe på ett berg. I marbella, i malaga.

ser ut som en fånge på bilden, men nu ska vi inte bry oss om det. men asså det jag kommer ihåg därifrån ? .. det är typ ointressa saker om min familj och vännerna jag hade där .. jaa, jag hade vänner fast jag var 2. gick på ett svenskt fritids, tror jag att det var (?) men haha, hade svenska, danska och norska vänner där. gick på ett spanskt dagis oxå, regnbågen har jag för mig att det hette. på spanska dårå. haha jag va typ mobbad där, för att jag inte kunde spanska. hade bara 2 norska vänner där. vi fick ta med oss egen lunch, och sitta och äta på golvet. haha. så hade vi läroböcker som vi skrev i. PÅ DAGIS. jaja. men då när vi bodde där var jag bästis med en tjej från sverige som hette filippa. och en kille från norge, maximilian. ↓

haha mamma har berättat att när vi först kom till spanien, så kollade jag ut från bilen och ba ''jag ser inte spanien''. DUM. skoja, hah, jag var bara ett baaaaarn:) men. varje vecka, typ, åkte vi till en pir, som hette kabopino, och matade fiskarna. ↓ jag älskade det.


men mitt absoluta favoritställe var en park, som hette bonsaiparken. ↓


dom som bodde ovanför oss i vårt hus hade en son. eller dom har en son. esteban heter han. stefan på svenska;) tror han är 3 år äldre än mig (?) men iallafall, så brukade jag vara med honom. hans pappa stod alltid och vattnade träden på gården, gick alltid fram till honom och sa ''el arbol quieres mucho aqua'' (=trädet behöver mycket vatten). det var det enda jag kunde säga, haha. och conejo, som betyder kanin. ointressant fakta. kommer speciellt ihåg en gång. vi åkte till krokodilparken i spanien, med maximilian och hans familj. minns fortfarande hur rädd jag var för att klappa krokodilen!

fast den var så liten, och hade munskydd.

 

vår gård. haha, jag seriöst bodde i dedär tältet. var där heela tiden. vi hade en gammal hundkoja lite längre bort på gården oxå. en riktig hundkoja. av tegel ? nej. haha vet inte riktigt. jo men sånt man bygger hus av. okej, nu känner jag mig riktigt jävla dum i huvet, men kommer inte på .. BETONG!

tror jag.

bakom mig ser man utsikten vi hade från gården. det var som ett jätte högt stup precis bakom mig. mirakel att jag inte ramla, så som jag sprang omkring.

alltså alla ställen har ju en pir, eller ''strandgång'' som man går längs på kvällarna. med restauranger, roliga affärer, olika stånd och såklart 'importer' som försöker sälja massa grejer. det är det bästa men spanien. men har faktiskt inget minne av att vi skulle gått på nån sån. men hittade bilden ovan, så ja. där e tydligen vår pir. juste! det fanns en karusell där, som jag åkte typ varje gång vi gick förbi. eller ville iallfall åka. shit. fan va kul dehär va, alla minnen kommer tillbaka. har inte tänkt så mycket på spanien sen.. aa jag vet inte. sen vi va där sist kanske.

är det inte UNDERBART ? dom som aldrig vart i spanien har verkligen missat något. jag ska spikat flytta dit när jag blir stor. ska bo där. eller ska ju till L.A. med emelie:/ aja det löser sig ! vi kan bo i spanien på somrarna. i vårt gamla hus :') jossan, du skrev att du älskar spanien ? jag med. jag DÖR för spanien.


Kommentarer
Postat av: tess

när var du i spanien sist? shiet va kul att läsa om allt! underbart. så du är född i...?:s vart?=)

2011-03-09 @ 19:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0