Hann inte ens med ett hejdå

Iförrgår skrev jag att jag haft den jobbigaste dagen under 2014. Jag hade fel. Idag är det. Igår hittade jag Dex ihopburrad, iskall och darrande i buren. Hon kunde knappt röra på sig. 
Idag i skolan tittade jag runt lite på nätet och fick reda på att hon var uttorkad.
Jag bad mamma köpa ett speciellt vitamintillskott och åkte hem direkt för att tvångmata henne.
När jag kom hem låg hon död i sin bädd.
Jag är förvirrad, förkrossad och framförallt chockad. De har alltid tillgång till mat och vatten, förstår inte hur hon kunde bli uttorkad. Och det gick så fort! Bara för 2 dagar sedan var hon sitt normala, spralliga själv, men igår kunde jag hålla henne helt still i handen utan att hon rörde på sig.
Sitter med henne i handen. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Kan inte begrava henne. Vill inte lämna henne. Då blir allting så verkligt.
För jag har inte riktigt förstått det helt än. Mina bästavänner är borta. Föralltid.
 
 
Hejdå. Jag kommer aldrig någonsin glömma er. Älskar er till oändlighet ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0