IW

Igår testade jag och Elias på Indoor Walking på vårt gym. Det är ett träningspas, det här var 55 minuter, där man jobbar på en crosstrainer. Det är precis som spinning, förutom att det då inte finns någon sadel. Och jag måste säga att det var det jobbigaste träningspasset någonsin. Jag har kört ganska mycket spinning i mina dagar och det tycker jag är superkul, men det här passet var från helvettet. Ett litet rum med 30 svettiga damer (och Elias) utan några öppna fönster. I slutet av passet gick det knappt att andas. Och som om inte det var jobbigt nog så hade jag världens träningsvärk i mina ben och halva passet går ju ut på benstyrka. Äej det var inte roligt. Idag kan jag på riktigt inte gå. Mina vader har aldrig gjort så ont. Jag går som en planka, spikraka ben, ett steg i taket. Det är fruktansvärt. Men skönt. Jag älskar att ha träningsvärk. Tror dock det dröjer innan jag försöker mig på passet igen, måste nog hinna glömma bort hur hemskt det var.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0