so shiiiiiit

sitter i datasalen, skolan . har so och skriver om livet efter döden, typ religion . haha ja, religion jobbar vi med .
angelika är i skolan idaaag, så hon kommer hem till mig efter skolan . är själv hemma :) det blir kul . har en anteckningsbok, skriver upp läxor och sånt, fast jag typ bara ritar i den, har haft den i en dag, halva boken är full med konst . det är gaaaaaal1 . haha jag vill skriva orkar inte jobba, har redan gjort det . har skrivit ganska mycket, tycker jag . ska jag visa ? vänta .

Livet efter detta eller livet efter döden beskrivs i alla religiösa kulter, naturreligioner och hos de stora världsreligionerna. Det handlar ofta om ett dödsrike, ett himmelrike eller ett helvete, och var man hamnar bestäms kanske av Gud eller av personens karma. Många tror att det finns mängder av boningar eller rum för en människas själ i de eviga gudarnas världar.

Det finns massa olika förklaringar till vad som händer efter döden. Vissa tror på helvettet och paradiset, andra tror att man föds om och en del tror på ingentinget.

Själv tror jag att när man e död, så är man död. Det blir svart, kroppen ruttnar, det är allt. Inte att de som har varit goda i livet kommer till paradiset, och de som syndat sig kommer till helvettet. Om det finns en gud, så borde det vara en snäll och förlåtande gud. Han skulle förlåta alla som inte trott på honom och som gjort dåliga saker.

ingen kommer orka läsa, men . äsch, slutar nu ! :) puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0