Mirakelpuddingen

En väldigt populär grej inom hälsovärlden som jag faktiskt inte testat på tills för en månad sedan är chiapudding. Herregud vilket snack det var om de små fröna för bara något halvår sedan. De är tydligen riktiga mirakelfrön. Anledningen till att jag inte käkat de förens nu är för att de är svindyra. Men för inte så länge sedan så köpte mamma hem en påse frön. Jag googlade runt lite på hur man gör puddingen och eftersom jag älskar kokos, följde jag detta recept:
4 dl kokosmjölk
3 msk chiafrön
1 tsk honung
Jag rörde ihop alla ingredienser och lät de stå i en skål över natten. Det blev verkligen en pudding. Jag toppade min med hallon och ytterligare lite honung. De första tuggorna var goda, men jag började väldigt fort må illa. Det blev för mycket. Jag tror inte det beror på fröna, utan på kokosmjölken. Kokosmjölk är väldigt fet, så det blev lite som att käka smör. Eftersom jag inte klarade av att äta upp allting på en gång så räckte mitt recept till 4 frukostmåltider.
Nästa gång testar jag nog med vanlig mandelmjölk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0