Ny favoritsminkning

Ni vet ju att jag går i perioder när det kommer till mina sminkningar. Ibland har jag bara lila ögonlock, ibland bara röda. Nu på senaste tiden har det varit mycket bruna sotningar. Men från och med förra veckan hittade jag en liten färgkombo som var så naturlig och fin. Klart jag alltid vetat om just den här sminkningen, men innan jag testar på någonting vet jag ju inte hur det ser ut på mina ögonlock. Men det är faktiskt rosa ögonlock. U heard me. Nu snackar jag såklart inte knallrosa, utan väldigt nudefärgade ögonlock med en klick kallbrun skugga i yttre det V:t. Det ser väldigt naturligt ut. Eftersom rosa är en sån lätt färg är det här en väldigt enkel sminkning att göra, jag tänker för nybörjare. Den är mycket lättare att blanda ut än en brun färg och eftersom nuderosa smälter in mycket bättre i ens hudfärg (om man är ljushyad), så gör det inte lika mycket ifall skuggan hamnar på "fel" ställe.
Den rosa färgen jag använder är från min Sleek i-Divine Oh So Special palett och den kallbruna är favoriten Deadly från MUS.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0