Min framtid

Jag fick precis en fråga här på bloggen om vad jag göra nu när jag slutat gymnasiet. Som de flesta av er kanske redan vet, så  fick man idag besked om man kommit in på den högskola man valt eller inte. Jag sökte tre läkarutbildningar. Till Karolinska, Uppsala och till Linköping. Som jag redan visste när jag sökte, så kom jag inte in, utan jag sökte mest bara för att söka. Jag står nu som reserv till alla tre utbildningar, men tvivlar starkt på att jag kommer komma in. 
Så det jag tänkt göra nästa termin är att på egen hand plugga till högskoleprovet. Tråkigt, va? Jo, men det är det enda sättet för mig att komma in på läkarutbildningen här på Karolinska, vilket just nu är min högsta dröm. Så resten av detta år kommer jag läsa massa tråkiga krönikor och artiklar, plugga engelska, förbättra min matte och mitt ordförråd. Samtidigt som jag kommer jobba en hel del (har sökt jobb på Åhléns, håll tummarna för mig).
När jag väl kommit in på Karolinska och läst i fem år till läkare är planen att jag ska plugga vidare till kirurg. Och hur mycket låter inte jag som en golddigger när jag säger att jag vill bli hjärnkirurg, haha! Men jag är så sjukt faschinerad av hjärnan och att få jobba med någonting som har med den att göra känns för bra för att vara sant. Sedan vet jag inte hur jag känner om fem år. Då kanske jag är superintresserad av, säg, urinblåsor istället.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill oxå komma in i Karolinska...har dock inte betygen som krävs!
För in del blir det oxå plugg till HP nu i höst och förhoppningsvis kommer jag in till våren. Hoppas du gör det oxå!!

Svar: Då kanske vi hamnar tillsammans så småningom ;)Tack detsamma du, lycka till med plugget! :)
Amanda Bashiri

2015-07-09 @ 21:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0