En diamant

Jag har kollat klart hela första säsongen av Sherlock nu på en och en halv dag. Det är inte lika knäppt som det låter, varje säsong består av 3 avsnitt á la 1,5 timme. Serien är helt okej, men jag är allergisk mot serier där det är en ny handling i varje avsnitt. Det är ett nytt mordfall i varje avsnitt, utan någon röd tråd. Jag vet dock att den röda tråden kommer, därför tänker jag fortsätta titta.
I Dexter kretsar ju ofta en hel säsong om en mördare, vilket jag tycker är intressant då man får "lära känna" mördaren på ett djupare plan. I Sherlock kanske man ser vem mördaren är i 3 minuter sen är det över. Men sen å andra sidan så är det två helt olika serier. Handlingen i Sherlock är just Sherlocks sätt att lösa morden. Om Dexter bara hade handlat om just Dexter, hur han strosar omkring på gatorna och mördar folk, då hade det garanterat blivit ganska trist i längden.
Men somsagt, Sherlock är bra, men det är verkligen så att Dexter har förstört mig för andra serier. Har inte hittat någon serie som är i närheten lika så bra. Trist och härligt på samma gång. Trist att jag inte kan uppskatta andra serier på samma sätt, men härligt att jag har just en serie jag brinner så starkt för.
Vad är det man brukar säga om vänner? En diamant är bättre än hundra stenar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0