IW & starka biceps

Jag är då en galen liten tös, jag. Idag körde jag Indoor Walking igen. Tog tydligen inte mer än en vecka innan jag glömt hur hemskt det var. Idag gick det dock mycket lättare. För det första var det här passet 10 minuter kortare och för det andra hade jag inte någon träningsvärk i benen, vilket jag hade första gången jag körde. Det är väldigt mycket fokus på benstyrka och uthållighet, mer än man tror, därför rekommenderar jag inte att du går dit när dina ben känns som två svaga tandpetare. Trots att det är mest fokus på ben, blir man alldeles svag i hela kroppen efter passen. Jag skyndar mig hem, slänger i mig mat, ner i soffan, där jag stannar tills något som till exempel en full kissblåsa tvingar mig upp. Det är skönt och fruktansvärt på samma gång.
En grej jag är väldigt stolt över är hur pass mycket starkare jag blivit i mina biceps. Som ni kanske vet har jag länge haft problem med just den muskeln, har inte kunnat träna den på över ett halvår. Men sedan ungefär en månad tillbaka har det gått galant och eftersom jag saknat att träna armar ordentligt så oerhört mycket, känns det nu som att det är det enda jag kör. Det blir armar åtminstone 2 gånger i veckan. Därför orkar jag nu mer än jag någonsin gjort tidigare. När jag kör curls med hantlar orkar jag lätt 12 reps på 10 kg. Det känns helt fantastiskt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0