Bak-kick

Ikväll fick jag sådan lust att baka. Baka nyttigt. Så ikväll kommer 3 väldigt enkla och nyttiga recept komma upp här på bloggen. Tihi kul va??
Det första receptet är inget riktigt recept. Det är mer ett litet snax.
 
1. Smält mörkchoklad i mikron och hacka en banan.
 
2. Doppa bananskivorna i chokladen och strö (valfritt) på kokosflingor. In i frysen 15 min.
 
3. Blanda ihop en matsked jordnötssmör med en matsked honung (låt gärna stå i 10 min så jordnötssmöret "mjuknar").
 
4. Doppa andra sidan av bananskivorna i jordnötssmörsmeten (inte lätt att få det snyggt). In i frysen igen!
Superenkelt och det blev supergott. Personligen tycker jag att jordnötssmör är lite strävt och nästan beskt (köper den med 99 % jordnötter), men med honungen blev det lite sötare. Perfekt mot sötsuget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0