Gudinnor

 
De här 6 kvinnorna är mina absoluta favoriter inom skönhetsvärlden. De har inspirerat mig så mycket och fortsätter hela tiden inspirera mig till att göra det jag älskar. Jag lär mig konstant nya saker utav dem och allt det jag kan om smink idag, har jag lärt mig utav någon av dem.
Klicka på namnen för att komma till deras kanaler.
 
THERESE är nog min favorit utav alla de svenska beautyoubersen (mitt egna ord). Hennes energi är smittsam och är det någonting jag strävar efter i mina videoklipp, då är det att vara lika glad och sprallig som henne. Men å andra sidan, så ska jag ju vara mig själv. Och tråkigt nog är inte jag en "glad" person på utsidan. Alltså - det finns de personer som skrattar åt skämt, sedan finns det de personer som berättar skämten. Jag är en utav de sistnämnda. Jag skrattar inte. Någonsin. Haha nej men ni förstår vad jag menar!
Men som sagt, Therese: Ett riktigt glädjepiller.
 
LINDA är inte lika underhållande att titta på. Hennes kanal är den jag istället lärt mig mycket av. Till skillnad från Therese är ju Linda utbildad makeupartist och kan sååå mycket mer. Tyvärr är det sällan jag ser att hon gör någon sminkning som jag skulle vilja bära. Hon har en egen och mycket speciell stil när det kommer till skönhet. Men det är ju tack vare det som hon sticker ut ur mängden. Hon är definitivt en stor förebild.
 
CARLI är nog min absoluta favorit just nu. Hon är så himla duktigt samtidigt som hon har humor och en underbar personlighet. Hon gör verkligen sminkningar som blir fina. Alltså jag skulle lätt följa hennes tutorials varje dag ifall jag inte hade mina hängiga ögonlock. Carli verkar också vara en väldigt godhjärtad och downtoearthkindofgirl. Kändisskapet verkar liksom inte ha stigit henne åt huvudet. Hon svarar alltid på massor av kommentarer och bara det faktum att hon ska släppa en palett för ynka 100kr, till skillnad från alla andra makeupartister som designar smink för flera hundralappar, visar att hon verkligen bryr sig om sina fans, inte om pengarna vi drar in åt henne. Hennes videoklipp är dessutom väldigt underhållande att titta på, de är varken för långa eller för tjatiga, som de kan bli när man använder samma produkter i flera videoklipp.
 
SONJDRA är helt klart vackrast på youtube. Hennes benstruktur, hennes hy, hennes ögon, läppar, näsa, HELA HON är utseende goals. Väldigt ytligt, men det var helt klart därför jag började prenumerera på hennes kanal. Nu i efterhand har det visat sig att hon har hela paketet. Precis som Carli har hon en jättefin personlighet och humor. Det som skiljer henne från nästan alla andra jag sett på youtube är att hon är väldigt laid back. Hon är definitionen av "chill". Tror aldrig jag hört henne skratta i någon video... Ändå är hon verkligen inte butter! Hon är nästan lite mystisk. Vilket bara gör henne ännu snyggare.
 
MYKIE hittade jag för bara någon månad sen och jag blev på en gång helt förälskad i hennes tutorials. Hon är en FX gudinna. Alltså: hon gör teatersminkningar. Ni vet, med latex osv? Läskiga zombies och övergivna prinsessor typ. Mycket speciella videoklipp. Varför jag älskar henne så mycket är för att hon är den enda youtuber jag faktiskt skrattar högt åt. Alltså Mykie har inte bara humor - hon är rolig. Helt knäpp och one of a kind. Bara slå på någon utav hennes klipp, så får ni se.
 
LAUREN har en mycket speciell plats i mitt hjärta. Hon var den första beautyoubern jag kollade på. Jag har lärt mig sååså mycket från henne och det var tack vare henne som mitt stora intresse för smink växte fram. Hon är självlärd inom ämnet smink, men är så himla duktig. Lauren är, precis som Carli en underbar person. I många av sina videoklipp försöker hon nå ut till tjejer och killar som kanske har det svårt i skolan eller hemma. Till ungdomar som mår dåligt helt enkelt. Hon pratar inte bara om smink som många av de jag redan nämnt gör, utan hon gör mycket för att hennes fans ska må bra.
Men anledningen till att jag inte skrivit att hon är min favorit är för att jag tycker att hennes videoklipp är väldigt långa och faktiskt ganska trista att titta på. Hon är en rolig, glad och sprallig tjej, lite som en australiensk version av Therese, men jag tycker att hon pratar lite för mycket om varje produkt hon använder haha, så det blir liksom att jag sitter och spolar fram i videon hela tiden, vilket jag tycker är lite tråkigt. Är hon min favorit ska jag inte behöva vilja hoppa över delar i videon.
Men som sagt, UNDERBAR tjej, jag har så mycket att tacka henne för och jag är verkligen imponerad över hur duktig hon är, trots att hon inte gått någon utbildning! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0