Hemmagjorda proteinbars

Ingredienser:
  • 100g proteinpulver (jag hade smak av bananchoklad)
  • 50g havregryn
  • ca 1/2 dl mjölk
  • 25g jordnötssmör
  • 25g honung
  • 15g kakao
  • 1 näve hackade mandlar (valfritt)
1. Rör ihop alla ingredienser förutom mjölk med en sked.
 
2. Häll i lite mjölk åt gången och rör om tills du får en tjock smet. Sprid därefter ut smeten på en bricka med bakplåtspapper. In i frysen ca 30 min.
 
3. Skär bort kanterna och dela upp kakan i önskat antal bars.
 
Där jag hittade receptet stod det att man skulle smälta mörkchokald och breda över, men jag skippade det. Men det blir säkert ännu godare då. Jag tyckte de blev supergoda, verkligen mäktiga. Perfekt efter träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0