Hur jag gör min gröt

Jag har hela mitt liv avskytt havregrynsgröt. Tycker att smaken och konsistensen är vidrig. Men förra veckan tipsade Ellen om ett fantastiskt sätt att göra sin gröt på. Testade det och nu är frukosten den måltid jag ser mest fram emot.
 
Jag blandar 2 dl havregryn med ca 2 msk chiafrön. Rör runt lite och häller på ca 2,5 dl vatten. Sedan låter jag det stå i 5 minuter innan jag rör om en gång till och slänger in gröten i mikron på 1,5 minut. Tar sedan ut gröten och rör i ca 1 msk kokosolja, sedan in i mikron igen på 30 sek.
 
Det blir så gott! Lite knastrigt med smak av kokos. Jag toppar dessutom min gröt med proteinsås (rent protein som jag blandar ut med lite vatten), hallon och naturella cashewnötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0