Det här med kosten

En grej jag stört mig på otroligt mycket sedan det att jag börjat äta nyttigt och gå på mina dieter är att folk runtomkring mig helt plötsligt börja kommentera allt jag äter. Eller snarare börjat klaga på det jag äter. Jag får ständigt höra hur dåligt det är med cancerframkallande riskakor som innehåller arsenik eller cola zero och NOCCO som innehåller sötningsmedlet aspartam. Folk klagar på att jag alltid äter broccolli - "du vet väl att det finns andra grönsaker? Det är inte bra för din kropp att äta samma sak." & "Ska du verkligen äta vitt ris? Det är ju inte bra för magen."
Varför var det ingen som klagade när jag stoppade i mig choklad och sprang till donken när vi inte hade någon mat hemma? Varför klagade ingen på att jag aldrig någonsin åt några grönsaker eller drack vanlig läsk med socker istället för sötningsmedel? Tror ni att det är hälsosamt? Att det är bättre än NOCCO som är fullproppad med vitaminer, BCAA och lite aspartam?
Jag är fullt medveten om allt jag hör. Nu om någonsin vet jag precis vad det är jag stoppar i mig, men det går inte, det är omöjligt att undvika allting som är dåligt för kroppen. Ska man låta bli att äta allting som är cancerframkallade ska man heller inte äta frukt eller grönsaker som är sönderbesprutade. Och glöm inte rött kött som också är cancerframkallande.
Jag vet inte riktigt varför jag fått sånna här reaktioner. Kanske är det att det sticker i folks ögon att jag äter nyttigt. Att de själva skäms för att de inte tänker lika mycket på kosten, så de måste påpeka minsta "fel" jag gör. Om det får dem att må bättre över sig själva, så kanske jag lite bättre kan förstå.
Men det är faktiskt inte alls kul att få så mycket klagomål på det jag äter, nu när jag för en gångs skull verkligen krigar med kosten.
Samtidigt måste jag säga att jag får så mycket komplimanger. Mina nära påpekar hela tiden hur duktig jag är, vilken otrolig disciplin jag har och att de aldrig hade orkat hålla på som jag gör. Så det är absolut inte bara klagomål hela tiden, jag är otroligt tacksam över allt stöd jag får från vänner och familj.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

<3

2016-11-14 @ 08:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0